شناسهٔ خبر: 20793 - سرویس شرکت‌ها
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد:

بارش برف در مناطق کوهستانی/ بیشترین شدت بارش‌ها در نواحی شمال شرقی طی دو روز آینده

باران خراسان شمالی کارشناس سازمان هواشناسی از بارش برف در مناطق کوهستانی خبر داد و گفت: بیشترین شدت بارش‌ها طی دو روز آینده در نواحی شمال شرقی کشور خواهد بود.

فریبا گودرزی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در تشریح شرایط جوی کشور طی سه روز آینده اعلام کرد: امروز نیز در اکثر نقاط کشور به جز نواحی جنوب شرقی همراه با رگبار و رعد و برق و وزش باد وحتی در مناطق مستعد بارش تگرگ را خواهیم داشت.

گودرزی در ادامه با بیان اینکه امروز بیشترین شدت بارش‌ها در استان‌های خوزستان، شمال بوشهر، لرستان، کهگیلویه و بویر احمد، چهارمحال بختیاری، غرب استان فارس خواهد بود گفت: دامنه‌های جنوبی البرز و مناطق شمالی استان قزوین، البرز، تهران و برای ساعات بعدازظهر در خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی و شمال سمنان بارش‌ها شدیدتر دیده خواهد شد.

وی در ادامه از آبگرفتگی معابر و طغیان رودخانه‌ها در این مناطق خبر داد و گفت: بارش در مناطق کوهستانی نیز می‌تواند به شکل برف دیده شود.

کارشناس سازمان هواشناسی در ادامه افزود: طی دو روز آینده بیشترین شدت بارش‌ها در نواحی شمال شرقی کشور بوده و در روز های شنبه و یکشنبه شاهد رگبارهای پراکنده‌ای در نیمه شمالی کشور خواهیم بود.

گودرزی از مواج بودن آب‌های خلیج فارس، دریاس عمان و تنگه هرمز در دو روز آینده خبر داد و گفت: در این مدت در استان‌های شرق و جنوب شرقی مانند هرمزگان، کرمان، سیستان و بلوچستان و یزد در پاره‌ای نقاط وزش باد شدید را به همراه داشته و شاهد ایجاد گرد و خاک نیز خواهیم بود.

وی در پایان آسمانامروز تهران را نیز همراه با رگبار و رعد و برق و وزش باد اعلام کرد و گفت: حداکثر دمای امروز پایتخت ۱۸ درجه گزارش داده شده است.

نظر شما